Calea Marasesti – proba de slalom pentru soferi
Ca in fiecare an, topirea zapezii lasa urme adanci in viata noastra de zi cu zi. Fie ca vorbim de gunoaie intr-o stare avansata de degradare sau excrementele cainilor comunitari, ori ca ne referim la craterele, mai mari sau mai mici, din sosele si trotuare, pudrate din belsug cu material antiderapant, toate acestea se constituie in elementele unui tablou dezolant. Si ca de obicei, cand vine vorba de remedierea acestor neajunsuri, autoritatile reinitiaza acel joc, “de la Ana la Caiafa”, de pasare a responsabilitatilor in sarcina altora. Iar ponoasele le tragem noi, oamenii de rand, fie ca suntem soferi sau simpli pietoni.
Datorita faptului ca are carosabilul degradat, Calea Marasesti din Onesti este strada care da cei mai mari fiori soferilor aflati in tranzit prin acest municipiu. “Este proba de slalom special pentru soferii care circula spre platforma industriala a Borzestiului ori spre Adjud. Are nevoie urgent de o reparatie”, a declarat consilierul local Cetean Balanica Mircea in ultima sedinta a Consiliului Local, interpelandu-l pe primarul municipiului, Emil Lemnaru. Desi a crezut ca “are mingea la fileu” (dupa cum s-a exprimat edilul-sef), nu a fost deloc asa, pentru ca majoritatea alesilor locali steni au mentionat ca este foarte critica starea acestei cai de acces. Primarul Emil Lemnaru a afirmat ca “cea care ar trebui sa remedieze starea actuala a Caii Marasesti, ce este parte integranta a drumului national 11A, Adjud – Comanesti, este Compania de Drumuri Nationale si Autostrazi, ea avand in administrare aceasta portiune. Am primit asigurari ca atunci cand vor fi fonduri financiare se vor incepe lucrari de reparatii si de asfaltare a acestei artere rutiere. Chiar ni s-a comunicat ca vor fi efectuate reparatii mai substantiale, fiind vorba de o portiune de 6,5 km. Avem si o promisiune a ministrului Comunicatiilor, Valerian Vreme, onestean de-al nostru, care a declarat ca va interveni la Guvernul Romaniei pentru a rezolva situatia actuala. Cred ca vom mai pune niste plombe, din loc in loc, incalcand normele guvernamentale, asa cum am mai facut si in anii trecuti, dar vrem sa-i sensibilizam pe guvernanti, pentru a nu ne mai confrunta cu aceasta problema”.
Consilierul Cetean Balanica Mircea a mai adus in discutie un aspect: “Utilajul care va lucra la remedierea acestei portiuni a drumului national 11A sa fie adevarat, sa apese pe asfaltul care plombeaza gaurile, ca daca transforma gaurile in damburi, nu facem nimic”.
In opinia soferilor care circula zi de zi pe acest segment de drum, distanta dintre Onesti si Radeana este considerata un adevarat calvar. “Trecand cu autoturismele prin preajma gaurilor, pe care abia de le mai poate ocoli in viraje (daca este libera a doua banda de mers), simti cum in urma rotilor porii asfaltului se rup si gaurile devin si mai mari”, ne-a declarat Viorel M. (42 ani), iar Nicolae R. este de parere ca “aceasta portiune a drumului nu s-a asfaltat din motive birocratice si pana la rezolvarea problemei mai este cale lunga”. Marcel V. ne-a declarat ca “de la sensul giratoriu de la pasarela spre Carom este cu mult mai bun drumul de-a lungul platformei industriale. Pe portiunea drumului national nu mai poti sa circuli, sa transporti geamuri si termopane, atat de stricat este acest drum”. Paradoxul “istoriei” este ca circuland spre Borzesti, drumul din Onesti devine unul istoric, ca din timpul razboiului, dupa unele gauri ce par a fi facute de obuze! “Gropile din carosabil fac circulatia un adevarat calvar si onestenii sunt foarte suparati, isi strica autoturismele vazand cu ochii iar masuri de indreptare a situatiei, nici ca se vad”, isi varsa amarul Marin C., in timp ce un galatean, de la volanul autoturismului, a remarcat ca “este un fapt de onestitate, felul cum arata acest drum pana la cateva zeci de metri de bulevardul ce leaga gara de oras”.
Mentionam ca in zona amintita se mai intampla un lucru ciudat: multi soferi “taie calea” celor care se indreapta spre Monumentul “Voievodul”, intrand direct in parcarea de la complexele comerciale “Nevila” si “Bila”. O parere inedita despre acest drum ne-a impartasit Minodora D. (28 ani): “Drumul este prost. De multa vreme auzim mereu ca o sa intre in lucru, dar totul pare invaluit intr-un mister. Masinile merg incet, ca sa nu treaca prin sirul de gropi, astfel ca momentan este un drum fara «fitosi» si vitezomani”.