Cauta
Elevii Liceului Tehnologic «Petru Poni» Onesti in practica in Spania, pe «Coasta Soarelui» (Costa del Sol)25/11/2018


Prin proiectul de mobilitate - formare profesionala (VET) DEZVOLTAREA COMPETENTELOR IN TURISM IN CONCORDANTA CU TENDINTELE EUROPENE (SIT) finantat prin programul ERASMUS+, un numar de sapte elevi ai Liceului Tehnologic "Petru Poni" din Onesti au participat la un stagiu de instruire practica in agentii de turism din Malaga (Spania), in vara acestui an. Elevii Stefania Paula Biri, Bogdan Vasile Cosa, Melis Kurt, Bianca Stefania Mican, Nicoleta Alexandra Mocanu, Bianca Elena Udrea si Oana Elena Valeanu, ce urmeaza clasa cu specializarea Tehnician in turism de la Liceul Tehnologic "Petru Poni" din Onesti sunt cei care au participat la aceasta mobilitate pe "Coasta Soarelui" ("Costa del Sol"). Dupa cum mentioneaza ghidurile turistice aceasta este o destinatie ce surprinde prin farmecul ei, aici statiunile cu plaje si terenuri de golf splendide, peisajele, muzeele si cetatile aproape ca nu suporta termen de comparatie, fiind si multe posibilitati de petrecere a timpului liber.

Scopul implementarii acestui proiect a fost imbunatatirea culturii instruirii practice din institutie, in domeniul turismului si dobandirea de competente profesionale la un nivel european, in vederea integrarii pe piata muncii interne si internationale a unor adevarati profesionisti. Experienta celor sapte elevi ai liceului a fost fantastica: primul zbor cu avionul, cazarea in familii spaniole, cu subtila imersie in cultura si traditia spaniola si uluitoarea "Costa del Sol" - un adevarat muzeu in aer liber si istorie pe viu!

Pentru implementarea acestui proiect am apelat la colaboratorii din proiectele anterioare. SIC MALAGA, organizatie intermediara cu vechime in domeniu, ne-a intermediat din nou legatura cu agentiile de turism Viajes Malagueta, Albalatour, Marimartur si RT Viajes, care au acceptat sa colaboram din nou si sa ne primeasca participantii in plasament, sa le asigure un stagiu de formare cuprinzand activitatile solicitate de noi, conform obiectivelor proiectului. In cadrul agentiilor de turism participantii au realizat toate activitatile prevazute de continutul tematic al practicii semestriale a elevilor conform modulelor din Planul de Invatamant romanesc si din Standardele de Pregatire Profesionala.

Cu o usoara timiditate, sase fete si un baiat s-au prezentat la interviuri in cele patru agentii de turism din Malaga, in prima zi de stagiu. Aici emotiile au disparut, deoarece tutorii i-au tratat cu caldura, interes si respect, constatand ca participantii nostri chiar au venit sa invete din secretele turismului profesionist si ca si-au reprezentat tara si scoala cu mandrie, ca niste adevarati ambasadori.

Elevii Liceului Tehnologic "Petru Poni" cuprinsi in acest proiect au invatat multe lucruri: sa organizeze aranjamente turistice in functie de prefetintele clientilor, sa le promoveze si sa le comercializeze, sa comunice corect si eficient cu clientii. Pe scurt, ei au dobandit comportamentul specific lucratorului in turism. Acum ei sunt hotarati sa-si continue studiile si sa-si construiasca o cariera in domeniu. Putem spune cu siguranta ca obiectivul principal al proiectului, si anume profesionalizarea elevilor nostri in domeniul turismului, a fost indeplinit.

Si pentru ca anul acesta liceul nostru a castigat un alt proiect de mobilitati finantat prin programul Erasmus +, in 2019, in vara viitoare, opt elevi care se pregatesc pentru meseria de ospatar (chelner) vanzator in unitati de alimentatie (domeniul turism si alimentatie) vor avea posibilitatea de a efectua un stagiu de pregatire practica de 3 saptamani, in restaurante din Malaga (Spania), care le va permite o mai usoara adaptare la cerintele pietei muncii si implicit, o mai usoara tranzitie de la scoala la piata muncii.
Coordonator proiect, prof. Lucretia Dumitrescu, Liceul Tehnologic "Petru Poni" Onesti


Scrie un comentariu
Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

In cazul in care codul nu este lizibil click aici pentru a genera altul.
 


IMAGINEA SAPTAMANII