Cauta
Jurnalul unui pelerinaj in Arhiepiscopia Bucurestilor29/02/2016

In contextul serbarii Anului omagial al educatiei religioase a tineretului crestin ortodox si Anului comemorativ al Sfantului Ierarh Martir Antim Ivireanul si al tipografilor bisericesti, dintr-o initiativa fara precedent a conducerii Protoieriei Onesti, cu binecuvantarea si purtarea de grija a Inaltpreasfintitului Parinte Arhiepiscop Ioachim, corala Ierotheos a preotilor din Protopopiatul Onesti, precum si alti preoti din toate cele sase protopopiate, dimpreuna cu credinciosi, "tineri de toate varstele" din Arhiepiscopia Romanului si Bacaului asa cum insusi Preafericitul Parinte Patriarh i-a numit, au participat la un pelerinaj in capitala in ziua de 18 februarie 2016.
Pentru noi, membrii coralei Ierotheos, pelerinajul a inceput inca din dupa-amiaza zilei de miercuri, 17 februarie, cand, in jurul orei 14:00, ne-am adunat in curtea catedralei onestene. Aici, parintele protoiereu ne astepta pentru imbarcare intr-un autocar pus la dispozitie de parintele Constantin Codreanu, sustinator prompt al multor actiuni din protoieria noastra. Drumul spre Bucuresti a inceput cu rostirea rugaciunii pentru calatorie si binecuvantarea acesteia, apoi, fara peripetii, intr-o clipa parca, am ajuns la Casa"Sfantul Pantelimon", Centrul cultural-misionar "Familia" al Patriarhiei Romane, unde, din grija Preafericitului Parinte Patriarh Daniel am fost intampinati intr-o atmosfera calda si primitoare. Aici s-a servit cina, apoi am plecat spre "Colina bucuriei" la poalele careia ne-am cazat, aproape de orele 22:00, la Centrul cultural-social-misionar "Sfantul Apostol Andrei".
In dimineata zilei de joi, 18 februarie, la ora 7:30, cu emotie ne-am indreptat pasii spre Catedrala Patriarhala pregatiti de intalnirea cu Hristos in Sfanta Liturghie ce urma a fi savarsita de Parintele nostru Arhiepiscop Ioachim, impreuna cu un sobor de preoti si diaconi. In cadrul acestei Sfinte Liturghii, sub atenta indrumare a parintelui dirijor Adrian Topa, corala onesteana a oferit raspunsurile la strana, intreaga slujba fiind transmisa in direct de televiziunea Trinitas. La final, Parintele nostru Arhiepiscop Ioachim a adresat multumiri Preafericitului Parinte Daniel, Patriarhul Romaniei, pentru binecuvantarea oferita de a sluji in Catedrala Patriarhala: "Ii multumim Preafericitului Parinte Patriarh Daniel pentru faptul ca astazi reprezentanti ai clerului si credinciosilor din Eparhia Romanului si Bacaului au putut sa poposeasca in Sfanta Catedrala aici, la Bucuresti, ca pelerini, si Preafericitul Parinte Patriarh Daniel ne-a ingaduit sa oficiem Sfanta Liturghie potrivit randuielii acestei zile. Suntem aici alaturi de preoti si credinciosi din cele sase Protopopiate din Eparhia Romanului si Bacaului. De asemenea, fiecare protoierie a randuit ca sa fie prezenti la sfanta slujba si cativa reprezentanti, tineri si tinere, in costume nationale, alaturi de credinciosii care au venit sa fie impreuna cu noi in rugaciune. Bunul Dumnezeu sa primeasca rugaciunile noastre si celor de acasa le dorim binecuvantare si sanatate din Catedrala Patriarhala din Bucuresti, precum si tuturor acelora care se roaga lui Dumnezeu si slavesc numele Preasfintei Treimi", a spus Inaltpreasfintia Sa. Imediat dupa Sfanta Liturghie, Preafericirea Sa ne-a primit in "Sala Sfintilor Romani" din Resedinta Patriarhala unde a tinut o cuvantare felicitand initiativa acestui pelerinaj. Deasemenea, Prefericitul Parinte Daniel ne-a vorbit despre Catedrala Mantuirii Neamului, pe care urma sa o vizitam, precizandu-ne cateva detalii tehnice ale constructiei. Inaltpreasfintitul Parinte Arhiepiscop Ioachim a oferit Preafericirii Sale "florile recunostintei" din partea Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului, si i-a multumit pentru grija si atasarea sufleteasca pe care o manifesta fata de aceasta binecuvantata de Dumnezeu Arhiepiscopie. Deasemenea, Preacucernicul Parinte Protopop Constantin Alupei a oferit Parintelui Patriarh un dar randuit de Dumnezeu, o icoana deosebita cu "Acoperamantul Maicii Domnului", pe care Preafericirea Sa a primit-o cu multa bucurie si evlavie. La sfarsitul intalnirii, toti preotii prezenti au primit personal binecuvantarea Preafericitului care a oferit tuturor Brosura "Calatorind cu Dumnezeu - intelesul si folosul pelerinajului", aparuta la Editura "Basilica" a Patriarhiei Romane.

Delegatia preotilor onesteni a vizitat apoi, conform programului, Sfanta Manastire Antim, Paraclis Patriarhal, una dintre cele mai vechi si mai frumoase manastiri din Bucuresti. Aici am vizitat Paraclisul Tuturor Sfintilor si Biblioteca Sfantului Sinod, gasind un adevarat tezaur de arta iconografica si carte veche.
Corala Ierotheos a primit de aici un dar deosebit, o icoana pictata cu chipul Sfantului Ierarh Martir Antim Ivireanul, ctitorul si ocrotitorul acestui sfant asezamant. Urmatorul popas a fost la santierul Catedralei Mantuirii Neamului, unde am avut sansa de a avea in mijlocul nostru pe domnul inginer Vasile Cracaoanu, care a avut dragostea si rabdarea de a raspunde fiecarei curiozitati despre acest edificiu, de a ne face o prezentare amanuntita a lucrarilor ce se savarsesc si a planului constructiei. Cu binecuvantarea Preafericirii Sale, corala onesteana, impreuna cu alti parinti pelerini si reprezentanti ai Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului s-a deplasat in jurul orelor 15:00 la Casa "Sfantul Pantelimon", Centrul cultural-misionar "Familia" al Patriarhiei Romane unde s-a servit pranzul, in acordurile traditionale ale Grupului de copii "Meleagurile letene" din Parohia Holt (Bacau), ale Ansamblului "Busuiocul" din Bacau si ale Grupului de copii "Mugurelul". Am desavarsit calatoria noastra prin popasul de rugaciune la Sfanta Manastire Cernica, o manastire in care de-a lungul timpului s-au nevoit multi barbati cu viata sfanta. Cu bunavointa Parintelui Vasile, gazda noastra, s-a vizitat si muzeul acestei manastiri care adaposteste un adevarat tezaur, apoi impreuna cu toti parintii ne-am inchinat la moastele Sfintilor Gheorghe si Calinic de la Cernica, intonand in cor troparele acestora. Am primit in dar carti, "Ostrovul Invierii, cimitirul Manastirii Cernica", aparuta la Editura "Cuvantul Vietii" a Mitropoliei Munteniei si Dobrogei, "Viata si Acatistul Sfantului Cuvios Gheorghe de la Cernica" si ne-am incarcat sufletele cu liniste si bucurie duhovniceasca. Calauziti de ingerul pazitor ce ne-a ocrotit, am ajuns nevatamati in curtea catedralei onestene in jurul orelor 22:00. Dam slava Bunului Dumnezeu pentru bucuria acestei calatorii si multumim tuturor celor implicati in organizarea acestui binecuvantat pelerinaj.
Preot Alexandru PANZARU

Scrie un comentariu
Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

In cazul in care codul nu este lizibil click aici pentru a genera altul.