Cauta
Neghina si Cetean si-au dat mana peste 22 milioane euro10/07/2014


Rezultatul: mii de oameni in frig, Termon crapat si ingropat. Nu raspunde, totusi, nimeni???

MINCIUNA ARE PICIOARE FOARTE SCURTE
Minciunile primarului Laurentiu Neghina legate de Termon CT sunt confirmate de raportul administratorului unic Mircea Cetean. Acum un an, in sedinta extraordinara a Consiliului Local, primarul Neghina nu recunostea numarul consumatorilor Termon, acuzandu-l pe Cetean de fals in acte si facturare dupa un consum fictiv. Atunci, sprijinit de majoritatea politica din Consiliul Local PSD - UNPR - PPDD - PDL, Neghina sarea la gatul conducerii operatorului public pentru „umflarea” numarului clientilor. Acum au dat-o la pace. Intre timp (asta o fi fost pretul?), salariatii Termon au fost dati afara pe capete, iar coleg de functie cu Cetean a devenit fostul sofer al lui Neghina, Claudiu Gaburel, acum administrator special la Termon CT. Neghina si consilierii locali recunosc acum si voteaza numarul din baza de date a Termon CT, adica acel numar pe care il considerau mincinos acum un an. Cauzele care au dus la inchiderea si insolventa operatorului public sunt, in 2014, lipsa locurilor de munca si plecarea tinerilor din Onesti. Atunci, in 2013, motivele sistarii furnizarii agentului termic erau slaba finantare a operatorului de termoficare de catre Primaria Onesti si Consiliul Local, in calitate de unic actionar, precum si starea financiara precara a populatiei bransate la sistemul centralizat, de la care era de recuperat 3.000.000 lei, reprezentand neplata facturilor si penalitatile aferente. Printre datornicii Termon CT se numarau si chiriasii Primariei din blocurile ANL, care aveau de achitat 287.000 lei, reprezentand facturile neachitate la caldura. Conducerea Termon mai acuza municipalitatea si de neplata sumelor datorate operatorului public pentru acoperirea diferentei dintre pretul de productie a gigacaloriei si cel de vanzare catre populatie, in baza O.G. 36/2006, articolul 4, al. 4.
Mircea Cetean
Primarul Neghina, dupa ce a reusit sa-si apropie conducerea Termon (salariatii fiind dati afara in masa), de la data intrarii in insolventa a operatorului public si pana astazi, a trecut sub tacere mai multe nereguli si minciuni, spuse chiar de catre edil. Luandu-le pe rand, cea mai evidenta si pentru care a fost nevoie ca o sedinta extraordinara de Consiliu Local, din iulie 2013, sa fie transformata intr-o bufonerie, este cea cu privire la numarul clientilor Termon. Pentru a-si justifica decizia de sistare a furnizarii apei calde si caldurii onestenilor, primarul Neghina a numarat mai putini clienti decat erau in documentele Termon. Acum, tot Neghina si-a insusit proiectul de hotarare cu privire la bilantul firmei, implicit si-a confirmat minciuna de acum un an. In raportul administratorului unic Mircea Cetean, prezentat in cadrul sedintei, numarul clientilor Termon este de 2.591, si nu sub o mie, asa cum sustinea energic Neghina, anul trecut.
In 2013, primarul Neghina urla efectiv catre Cetean: „Sunt peste 800 de familii racordate la Termon cu centrale termice de apartament. Ne-ati prezentat o lista cu peste 2.000 de abonati, iar pe lista respectiva 800 au centrale termice. Am trimis oameni sa verifice, i-am trimis din casa-n casa. De ce Termon nu stia de ei? De ce ii factura? De ce ii avea in evidente, cand facea pretul gigacaloriei? De ce ati luat in calcul niste oameni care aveau centrale?”
Acum, in 2014, acelasi Neghina, spune: „Referitor la numarul de clienti, da, exista in baza de date, dar cand ne-am dus la adrese, cand s-a facut acea analiza, erau cu contracte, dar erau plecati in strainatate, lumea nu avea habar de ei, nu stia unde sa-i gaseasca. Nu-si plateau nici intretinerea. Ei nu erau platitori efectiv, dar existau. Se acumulau niste datorii care se regaseau in datoria Termon.”
Cetean, intrebat cu privire la acest aspect de catre consilierul local Ciprian Zarzu, raspunde: „Relativ la numarul de clienti, el este o variabila. La vremea (n.r. - iulie 2013) la care noi am scris acel numar de clienti, ei aveau contract de furnizare. Eu nu pot sa-i scot din evidenta unei societati, atat timp cat contractul functioneaza. Cifrele pe care le-am trecut la momentul ala sunt exact cifrele care erau in baza de date.”
Zarzu concluzioneaza retoric: „Dintr-o data, numarul fostilor clienti ai Termon nu mai este sub o mie, asa cum se sustinea anul trecut, o cifra mult discutata ca fiind o cauza a inchiderii Termon. Acum sunt 2591 consumatori, persoane fizice, juridice. Este un semn de intrebare. Care este valoarea reala? Cea prezentata anul trecut sau cea de acum?”

Neghina persista in minciuna si spune ca Ministerul lui Liviu Dragnea are „memoria scurta”

Primarul Neghina persista in minciuna si atunci cand vine vorba de solicitarile pe care le-ar fi facut catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in vederea obtinerii de fonduri pentru a tine in viata Termon, implicit pentru a furniza caldura si apa calda onestenilor. Daca recapitulam, ne aducem aminte ca edilul a decis oprirea sistemului de termoficare pe 6 martie 2013, a anuntat in iarna 2013 faptul ca sistemul poate reporni doar daca Primaria Onesti va primi bani de la MDRAP pentru a acoperi costurile cu caldura in oras, a sustinut ca a trimis la minister o solicitare, a declarat ca a realizat excedent bugetar pe 2013 in suma de 2,5 milioane de lei, in timp ce solicitarea, zice Neghina, catre MDRAP a fost de 1,5 milioane lei. Ca urmare a asa-ziselor demersuri facute de administratia Neghina, onestenii au stat in frig si fara apa calda toata iarna 2013-2014, in conditiile in care MDRAP a infirmat, in scris, primirea oricarei solicitari din partea UAT Onesti. Iata raspunsul ministerului lui Dragnea, nr. 100490/31.02.2014, la solicitarea Onesti Expres:

Ca urmare a solicitarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
In cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, pe parcursul anului 2013, pentru municipiul Onesti nu a fost inregistrata nicio solicitare de alocare de fonduri din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2013, in temeiul art. 30, alin.(2) si (3) din Legea nr. 500/2002, privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice nu a virat sume de bani catre Primaria municipiului Onesti, in temeiul prevederilor art. 15 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 103/2013, coroborate cu cele ale Hotararii Guvernului nr. 927/2013.

In ciuda evidentelor, Neghina insista: „A fost inca o cerere mult mai inainte. Am mai discutat despre asta. Au memoria scurta ori nu-s atenti la discutii. Cererile s-au facut, prima undeva prin septembrie, octombrie.” Asteptam, in continuare, ca solicitarile formulate de administratia onesteana catre MDRAP sa fie facute publice.

Neghina a inchis Termon pentru ca tinerii pleaca din Onesti (!?)

In ceea ce priveste cauzele care au dus la inchiderea Termon, Mircea Cetean gaseste ca „lipsa locurilor de munca, populatia tanara care pleaca din localitate” sunt principalele motive. Consilierul local Zarzu ii aduce aminte de cauzele reale si directe care au generat problema Termon: „Cauzele care au dus la insolventa sunt cunoscute de toata lumea, dar nu sunt trecute toate. Nu regasim la cauze intreruperea apei calde vara, ce a determinat populatia Onestiului sa se debranseze, subfinantarea activitatilor, facturile foarte mari pentru cei ramasi in sistem, costurile de productie prea mari pentru a putea fi acoperite de un numar mic de consumatori. O alta cauza a fost lipsa cererii catre Minister pentru subventionarea Termon.”

Nu cu mult timp in urma, administratorul Cetean acuza Primaria Onesti si Consiliul Local, in calitate de unic actionar, ca nu sprijinea financiar operatorul de termoficare. Printre datornicii Termon CT se numarau si chiriasii Primariei din blocurile ANL, care aveau de achitat 287.000 lei, reprezentand facturile neachitate la caldura. Conducerea Termon mai acuza municipalitatea si de neplata sumelor datorate operatorului public pentru acoperirea diferentei dintre pretul de productie a gigacaloriei si cel de vanzare catre populatie, in baza O.G. 36/2006, articolul 4, al. 4. Avand in vedere lipsa sprijinului administratiei publice locale si centrale, gradul mic de incasare de la populatie, de 30% din valoarea facturilor emise, intrarea in incapacitate de plata si solicitarea insolventei au fost etape inerente in evolutia societatii Termon. „Termon nu a intrat in insolventa pentru ca a vrut Primaria. Nu s-a taiat gazul pentru ca n-a vrut Primaria, ci pentru ca nu au avut de unde sa-si plateasca gazul. Pentru a functiona Termon, trebuie undeva la 2,5-3 milioane lei adusi de la bugetul local pentru aceste 800 de familii. 3 milioane nici nu sunt pentru a-i folosi in aceasta directie,” se justifica primarul Neghina, in conditiile in care a initiat un raport cu peste 2.500 de clienti ai Termon.
Stefan Martin
22 milioane de euro, fleacuri pentru administratia onesteana

Sistemul de termoficare onestean a crapat in iarna 2013 - 2014. La momentul respectiv, conducerea Termon si administratia Neghina incercau sa ascunda acest lucru. Onesti Expres a dezvaluit atunci, cu fotografii, dimensiunea dezastrului. Vinovatul pentru pagubele produse sistemului de termoficare de 22 de milioane de euro nu se cunoaste nici pana acum, desi primarul Neghina declara pentru Onesti Expres, in februarie 2014, faptul ca „Daca a gresit cineva, trebuie sa plateasca. E clar. Noi am facut adrese inca din toamna pentru a se lua masuri. Exista in evidentele noastre ca am luat masurile care se impuneau pentru a instiinta firma ca vine iarna. Desi nu era treaba noastra. Acolo este un administrator si actionar Consiliul Local. Daca cineva a gresit, clar va raspunde.”

„La momentul in care trebuia facuta pregatirea, eu am anuntat in Consiliul Local ca am patru oameni. Am facut niste eforturi colosale ca sa fac niste goliri,” arata Cetean, continuand sa explice ca pana la urma e normal ce s-a intamplat si ca, de fapt, sunt niste fleacuri: ,,Acele defectiuni care au aparut la momentul respectiv sunt defectiuni care au aparut pe partea de alimentare cu apa a centralelor, care nu stiu din ce motiv nu aveau camine de separatie. Daca aceste alimentari cu apa ar fi avut camine de separatie, ar fi fost facut conform legii, atunci nu am mai fi avut probleme. Poate aveti senzatia ca am ascuns, dar noi la momentul in care am constatat chestiunea respectiva am luat legatura cu administratorul special, am inventariat problemele, s-au fotografiat de catre domnul Gaburel. Sunt probleme frecvente, care se intampla nu doar la Termon. Oricum, nu aveau cum sa fie golite. Sunt niste vane, niste fleacuri”, facand inca o dezvaluire, cu subiect si predicat: lucrarile nu s-au facut „conform legii”. Cine a semnat pentru receptie?

Nici macar consilierul local Stefan Martin nu crede explicatia administratorului Cetean: „Nu cred ca nu se puteau rezolva problemele astea inainte sa crape. Suntem amandoi ingineri si ne pricepem.”
Marius Munteanu


Scrie un comentariu
Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

In cazul in care codul nu este lizibil click aici pentru a genera altul.
 
Anonymous
#4 : 24/10/2014, 00:41
D.N.A..........Dormiti???? Ce faceti???? Nu vedeti un pik cat se fura??? Sau sunteti pe aceeasi lungime de unda cu impostorii???? Binenteles totul e posibil atunci cand spui Romania!!!!
John Alex
#3 : 24/10/2014, 00:39
Acum ati aflat cat de hot este neghina???? Cine este vinovat???? pe cine a mituit ca sa il voteze??? Este primul primar in europa care desi are dosar penal este totusi pus la putere in functia de primar!!!!
bazil
#2 : 11/07/2014, 21:26
incompetenta, cand politica isi baga coada, se alege prafu, procuratura sa-si faca datoria, ca aici e vorba de negljenta, nepasare, cineva trebuie sa raspunda, ca sunt in joc banii comunitatii
Ultima modificare: 12/07/2014, 19:29 - user  
XXXX
#1 : 11/07/2014, 10:28
Alo, DNA nani?
Ultima modificare: 12/07/2014, 01:00 - user  


IMAGINEA SAPTAMANII