Cauta
O sedinta ordinara… «cu sare si piper» la Consiliul Local Onesti24/08/2017


Consiliul Local Onesti s-a intrunit in ziua de 17 august, in sedinta ordinara pentru aceasta luna, pe ordinea de zi fiind nu mai putin de 10 puncte. Cateva din acestea au avut in vedere indreptarea unor erori din cadrul Hotararilor Consiliului Local. Una este privitoare la hotararea prin care s-a aprobat Regulamentul Serviciului de alimentare cu apa si canalizare a municipiului iar o alta modificare se refera la darea in administrare a obiectivului "Camin pentru persoane varstnice din strada 8 Martie, nr. 26". Daca la Regulamentul Serviciului de apa si de alimentare cu apa si canalizare a municipiului a fost mentionat faptul ca trebuie inlocuita o anexa (din 2016), cu o hotarare a RAJA Constanta care este din 2014), la cealalta modificare (referitoare la Caminul pentru persoane varstnice din str. 8 Martie, nr. 26), e vorba de faptul ca "perioada pentru darea in administrarea Directiei Generale de Asistenta Sociala a expirat de la 31 mai 2017! "Este un lucru anapoda acesta! Ce facem, venim si prelungim un termen care a expirat?", a intrebat consiliera PNL Elena Pascu Apavaloaie. Secretarul municipiului, juristul Daniel Spanu a raspuns ca "darea in administrare va fi pe durata nedeterminata, asigurandu-se astfel si efectuarea unor angajari pentru acest camin". Mihaela Badic Geaboc, consilier ALDE a tras un semnal de alarma, declarand: "Nu fac acuzatii dar apreciati si dv., in toate proiectele de hotarare sunt modificari! Nu mi se pare normal ca la o administratie de municipiu sa fie atatea greseli! Nu este corect sa fie scapari atat de grave!" A raspuns cu acest "balon de foc " in brate edilul - sef al municipiului… (pentru a-si da seama si locuitorii!): "Nu am facut eu selectia de personal ci Comisia de concurs a angajarilor in primarie! Aici sunt oameni ce isi fac foarte bine treaba si altii… care au lipsuri! Este clar ca trebuie facuta o evaluare a salariatilor si pe viitor sa incercam sa renumeram mai bine pe cei care fac diferenta intre mediu si plus!" Mai "pacifist", presedintele de sedinta, Gelu Panfil a mentionat: "Dincolo de executiv suntem si noi, consilierii locali! Sa nu vorbim impersonal!" Referitor la darea in administrarea Directiei Generale de Asistenta Sociala a Caminului pentru persoane varstnice din Satul Catolic, consilierul local Gheorghe Ene a venit cu propunerea initierii unui nou proiect de hotarare, lucru care a fost lamurit de catre secretarul municipiului Onesti ("prin modificarea efectuata se asigura continuitatea"). Referindu-se la completarile si modificarile hotararii Consiliului Local Onesti prin care s-au stabilit salariile de baza pentru functionarii publici si personalul contractual, primarul municipiului Onesti, Nicolae Gnatiuc a mentionat ca "exista o corelare intre functionarii publici si personalul contractual, pe baza unui indice. Pentru cresterea salariilor acestora efortul bugetar este de 95 000 lei lunar, bani care sunt de la bugetul local! Pentru aceste cresteri salariale nu pot fi luati bani decat de la Dezvoltare Investitii si de la Taxe si impozite! Nu este nici o problema daca aceasta crestere a salariilor va genera si o crestere a calitatii serviciilor dar totul se duce in trei directii: cresterea taxelor si a impozitelor, diminuarea investitiilor in municipiu si la reducerea numarului de angajati! Este un lucru pe care mi-l voi asuma in mod direct, pentru ca Onestiul trebuie ca sa se dezvolte!" Mai mult decat aceste "cuvinte stranii" (pentru ca la Onesti, spre deosebire de Tg. Ocna, de Moinesti sau de Comanesti nu se vad… multe "urme" de dezvoltare - strazile sunt in aceeasi stare critica, unde se lucreaza la refacerea vre-unui lucru ritmul este foarte incet - la refacerea scarilor de la sediul BCR !, totul e "neschimbat" in jur… - au "rasunat" mai degraba a amenintare cuvintele primarului Gnatiuc:"stiu de ce mi-am dorit ca sa fiu primar al Onestiului si stiu si cum sa inchei acest mandat! Voi fi foarte concret si determinant in ceea ce voi hotari!" La acest punct de pe ordinea de zi au fost vizati cei incadrati in aparatul de specialitate al primarului municipiului, din aparatul permanent al Consiliului Local dar si cei de la institutiile si serviciile publice comunitare si locale. Pe ordinea de zi a acestei sedinte s-a aflat si aprobarea unor modificari in structura bugetului local al municipiului Onesti pe acest an si modificarea listei de investitii

Un protocol … cu dichis


Aprobarea unui protocol pentru finalizarea constructiei si a dotarilor aferente la Catedrala Ortodoxa "Pogorarea Duhului Sfant" din Onesti a starnit mai multe discutii in randul consilierilor locali ai municipiului de pe Trotus la recenta intrunire a acestora din cadrul sedintei pentru luna august. Prin protocolul mentionat se are in vedere intentia executivului onestean de a finaliza lucrarile la acest obiectiv, propunandu-se stabilirea modalitatii de finantare a lucrarilor de constructie si de achizitie a dotarilor aferente. Serviciul Juridic al Primariei municipiului Onesti si-a exprimat un punct de vedere in care a aratat ca "sub aspectul obiectului nu este stabilita concret conduita partilor iar sub aspectul cauzei, trebuie stabilite conditiile concrete de finalizare a constructiei si a dotarilor aferente Catedralei Ortodoxe". Mihaela Geaboc Badic, consilier local al ALDE a mentionat: "Si Primaria si Consiliul Local Onesti au avut toata deschiderea pentru aceasta investitie. Nu este vina Consiliului Local ca nu s-a facut nimic si nu stim ce trebuie ca sa faca fiecare din parti!" Pentru a se gasi o solutie a fost nevoie de "o discutie cu usile inchise" in urma careia comisiile economica, juridica si de urbanism ale Consiliului Local Onesti au dat un aviz favorabil, cu majoritate. Aratand ca "in calitate de cofinantatori vom aduce fonduri atat de la Secretariatul de Stat pentru Culte cat si din diferite donatii" reprezentanti ai catedralei onestene au mentionat intr-un memoriu ca "din 1990 Parohia Pogorarea Sfantului Duh a finantat lucrarile de construire a catedralei atat pana in anul 2001, cand a fost incheiat Protocolul de predare - primire a obiectivului de investitie cat si in continuare si a cofinantat lucrarile pana in prezent".

Noul protocol incheiat stabileste ca "se va mentine regimul juridic al terenului pe care se afla amplasata constructia realizata. Finalizarea constructiei la Catedrala Ortodoxa «Pogorarea Duhului Sfant» va avea la baza cooperarea intre Municipiul Onesti si Parohia «Pogorarea Duhului Sfant», in sensul cofinantarii lucrarilor, scopul imediat fiind interesul comun pentru o executie rapida, eficienta si de buna calitate a lucrarilor, pentru evidentierea valorii artistice a intregului edificiu in contextul planului urbanistic al municipiului". La Catedrala Ortodoxa "Pogorarea Duhului Sfant" din Onesti mai sunt de executat lucrarile de finisaje interioare si exterioare incepute, lucrari de instalatii termice, electrice si de instalatii sanitare (ce nu sunt finalizate) si cele de sistematizare verticala, care trebuie executate integral. De asemenea, trebuie facuta si achizitia dotarilor, integral.
Onesti Expres


Scrie un comentariu
Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

In cazul in care codul nu este lizibil click aici pentru a genera altul.
 
Adelina
#2 : 04/09/2017, 10:12
Nu s-au consultat niciodata onestenii la marile proiecte;construirea noii primarii sus pe deal,catedrala ,daca era necesara sau nu ,sau daca locul ales e cel mai bun etc. si astfel au iesit niste anomalii ce nu mai pot fi schimbate.O mana de oameni cu interese diverse au hotarat, iar arhitectul primariei cred ca era lipsa sau pregatirea lui lasa de dorit.
RACU GHIȚĂ
#1 : 31/08/2017, 18:03
Îmi pare nespus de rău,că, consilierii noștri aleși de noi, nu doresc să discute mai întâi de votarea unei hotărâri ce privesc locuitorii orașului noctru, să invite și conducerea federației asociațiilor de proprietari onești, care are un cuvânt de spus în acest sens, la astfel de dezbateri ale unor proiecte care privesc direct asociațiile de proprietari din onești și mai ales locuitorii orșului.
La astfel de discuții este foarte necesar participare reprezentanților asociațiilor, fiindcă, acum se pune problema că la nivel de asociații apar foarte multe situații:
1. În primul rând, citirea apometrelor lunar și efectuarea defalcată în tabele nominale a citirilor fiecărui consumator în parte, pentru a se emite factură individuală pentru fiecare consumator în parte, apoi facturile se distribuie prin asociațiile de proprietari prin tabele nominale sub semnătură( întrebare: dacă nu găsești la domiciliu un număr oarecare de consumatori, pe o perioadă mai lungă de timp, atunci cum mai poate încasa RAJA, C/V facturii/facturilor respective?).
2. Apoi se vor întocmi și preda către RAJA Conatanța, tabelele cu acele consumuri lunare( suntem avertizați, că, dacă asociațiile refuză aceste directive, se vor lua măsuri de sancționare, astefel administratorul asociației trebiue să citească personal toți contorii de la fiecare apartament, deoarece, tabelele se predau sub semnătură și răspund de exactitatea citirilor.
3. RAJA spune că v-a plăti comision în sumă fixă pentru aceste servicii solicitate de RAJA, întrebare: ce se face cu sumele încasate de la RAJA, vor fi completări la veniturile administatorului, sau ce se v-a întâmpla?.
4. Părerea mea, este că ar trebui contestată această hotărâre în termenul legal de 30 de zile la Prefectura Bacău, să se revină asupra acestei hotărâri, iar, conducerile: RAJA, Consiliul Local și chiar dl. primar să discute cu noi și apoi în funcție de rezultatul acestor discuții se poate trece din nou la votarea acestei *Metodologii de repartizare și facturare individuală a consumului de apă*.


IMAGINEA SAPTAMANII