Cauta
Procente catre oameni din Primaria Onesti alocate de asociatiile de proprietari!12/06/2014


Ilegalitati comise in Asociatiile de proprietari cu acordul si complicitatea angajatilor Primariei Onesti! Delapidari de zeci de mii de lei, cheltuieli nejustificate facute de administratori si decontate din bugetul Asociatiei, datorii istorice la furnizori. In acest context, oamenii Primariei detineau functii si in asociatiile de proprietari cu probleme grave. „Doamna Oprea a detinut functii la Asociatia Marasesti 23, la Asociatia nr. 9. A fost cenzor si la Asociatia nr. 54, impreuna cu doamna Mereuta. La aceste asociatii s-au dovedit delapidari in urma expertizelor contabile realizate de Politia Economica. La Asociatia Marasesti 23, expertiza a fost finalizata chiar in urma cu 2 saptamani. Cei de aici au o datorie uriasa catre Directia Finantelor Publice, de 60.000 lei, si la furnizori de 30.000 de lei,” dezvaluie Ana Ursu, cea care a preluat gestionarea mai multor asociatii cu probleme din punct de vedere contabil. Mai grav este faptul ca procente importante din banii incasati in anumite asociatii ar fi ingrosat plicul dedicat angajatelor Primariei Onesti. „Se pune la fiecare locatar in parte cate o suma, chipurile reprezentand fondul de rulment, dar, de fapt, banii se duc catre angajatele Primariei de la Departamentul de Indrumare si Control. Sumele variaza intre 13 si 15 lei de locatar. Banii astia erau plicul pe angajatele Primariei. Lucru dovedit prin acte si la alte asociatii,” declara Ana Ursu, confirmata si de presedintele Asociatiei de proprietari Parcului nr. 3. Primaria Onesti nu raspunde solicitarilor Onesti Expres, pentru un punct de vedere.

Rapoartele de expertiza contabila in cazul mai multor asociatii de proprietari confirma reclamatiile locatarilor. De neinteles este cum s-au comis aceste ilegalitati sub ochii angajatelor Primariei care aveau ca rol indrumarea si controlul asociatiilor, ba mai mult, in unele dintre asociatii angajatele Primariei detineau si functii de contabil sau administrator. „Ceea ce este mai grav e faptul ca angajate din cadrul Departamentului de Indrumare si Control Asociatii au detinut in acelasi timp functii in asociatii de proprietari. Conform legii 230, acest lucru este conflict de interese. Au detinut functii de contabil, de cenzor: Oprea, pe vremea cand era sefa Departamentului de Indrumare si Control din Primarie. Oprea a detinut functii la Asociatia Marasesti 23, la Asociatia nr. 9. A fost cenzor si la Asociatia nr. 54, impreuna cu doamna Mereuta. La aceste asociatii s-au dovedit delapidari in urma expertizelor contabile realizate de Politia Economica. La Asociatia Marasesti 23, expertiza a fost finalizata chiar in urma cu 2 saptamani. Cei de aici au o datorie uriasa catre Directia Finantelor Publice, de 60.000 lei, si la furnizori de 30.000 de lei,” declara Ana Ursu, contabil.

Si Asociatia nr. 9 avea angajata o persoana din cadrul Primariei, conform Marianei Luca, fosta membra in Comitetul Executiv: „Cand era doamna Nalboc, nu stiam cat si pentru ce platim, nu stiam de ani de zile cine este contabilul asociatiei. Am aflat cand a fost data jos, si era madam Oprea de la Primarie.”

„In ciuda numeroaselor reclamatii facute in legatura cu neregulile din Asociatia noastra,” spune Mihai Benchea, membru in Comitetul Executiv al Asociatiei de proprietari Marasesti 23, „cei de la Primarie au venit, au cercetat si au spus ca totul este in regula.”

Procente din incasari pentru angajatele Primariei Onesti

Cazurile Asociatiilor de proprietari Parcului 3 si Marasesti 23 sunt relevante pentru practicile unor administratori de a livra catre angajatele Primariei Onesti, Serviciul Indrumare si Control, sume de bani din incasarile facute. „Fosta administratora Filica David platea o dijma la Primarie, ca sa o tina in functie. Ea a trecut in acte ca a platit factura la IRE, dar, de fapt, am platit-o noi, ulterior. Sunt 1.863 de lei. Doamna avea nevoie de o justificare pentru a trimite banii catre Primarie. S-a dat de gol prin faptul ca si-a notat banii alocati Primariei pe documentele Asociatiei,” arata Constantin Bordea, presedintele Asociatiei de proprietari Parcului 3.

Aceeasi practica a fost confirmata si la Marasesti 23: „Angajatele acestui departament luau bani si de aici. S-a gasit pe agenda cate 1.500 de lei pentru Primarie, in fiecare luna. Agenda respectiva este la Politie. Angajatele Primariei merg pe la asociatii si le spun administratorilor sa incarce factura cu fond de rulment. Se pune la fiecare locatar in parte cate o suma, chipurile reprezentand fondul de rulment, dar, de fapt, banii se duc catre angajatele Primariei de la Departamentul de Indrumare si Control. Sumele variaza intre 13 si 15 lei de locatar. Banii astia erau plicul pe angajatele Primariei. Lucru dovedit prin acte si la alte asociatii,” ne spune Ana Ursu, contabil.

„O alta metoda pentru a scoate din banii oamenilor pentru angajatele Primariei este de a scuti o serie de persoane de la plata intretinerii, dar, de fapt, ele locuiesc in apartament si isi platesc intretinerea, banii nu se gasesc in actele asociatiei, dar ei sunt pusi deoparte si se duc in plicul pentru Primarie,” explica mecanismul presedintele Bordea.

Subliniem faptul ca, pentru a obtine un punct de vedere din parte Primariei Onesti, am luat legatura cu sefa Serviciului de Indrumare si Control, respectiv Carmen Nicoleta Grava. Aceasta ne-a spus ca „pentru relatia cu presa, institutia are persoana desemnata, domnul administrator public Tenie. Atata timp cat eu nu sunt abilitata sa dau relatii presei, nu pot sa va raspund.” Purtatorul de cuvant al Primariei, Ionut Tenie, nu raspunde nici la telefon si nici la solicitarile pe Legea 544 (Legea privind liberul acces la informatii de interes public). De luni de zile asteptam raspunsurile Primariei la numeroase solicitari pe Legea 544. Printr-o astfel de adresa solicitam informatii si din partea Serviciului de Indrumare si Control, dar nici macar sefa Serviciului nu stie despre o astfel de solicitare, semn ca acestea raman undeva sus pe traseu. „Eu nu am cunostinta de asa ceva. Eu acum aud. Toate solicitarile isi urmeaza calea legala.” Reiteram, pe aceasta cale, rugamintea adresata Primariei Onesti de raspunde intrebarilor pe care le adresam, avand la dispozitie atat faxul Onesti Expres, cat si adresa de e-mail.

Cazul Szasz de la Marasesti 23

Ilegalitatile comise in cadrul Asociatiei Marasesti 23 au iesit la iveala numai dupa ce oamenii au depus plangeri la Politie, solicitand, totodata, realizarea unei expertize financiar - contabile. Valerica Szasz detinea in cadrul asociatiei de proprietari un cumul de functii, evident incasand salariile aferente. „Doamna Valerica Szasz a detinut functiile de presedinte, administrator, cenzor, contabil, timp de opt ani, in conditiile in care doamna nu are decat 10 clase, nu are nici o diploma, nu are nici o calificare, nu are nici macar atestatul Primariei. De ce Departamentul de Indrumare si Control s-a facut ca nu vede ilegalitatile de la aceasta Asociatie?” intreaba Ana Ursu, aratand mai departe ca „Primaria a inchis ochii si la contractul de munca ilegal al doamnei Szasz. Szasz Valerica si-a facut singura angajarea. Szasz Valerica, in calitate de presedinte, angajeaza pe Szasz Valerica pe functia de administrator. Conform Codului Muncii, este ilegal. Medeleanu de la Primarie spune ca nu este ilegal.” Tot prin acordul dintre reprezentanta Asociatiei, respectiv Szasz Valerica, si angajata pe post de administrator Szasz Valerica, acesteia din urma i s-a majorat salariul de la 1.000 lei la 1.200 lei, printr-un act aditional la contractul individual de munca.

Szasz cu termopanele, oamenii executati de Fisc

Dosarul Asociatiei Marasesti 23 este in lucru in cadrul Inspectoratului Judetean de Politie. Insa, pana la solutionarea cazului, este probabil ca membrii asociatiei sa fie executati silit de Fisc, pentru debitele inregistrate. „Primaria a zis ca a facut cercetari, dar nu a gasit nimic. Raportul de expertiza contabila arata clar ca s-a facut o delapidare. Banii pentru a plati obligatiile, contributiile catre Fisc, 60.000 lei, si utilitatile la furnizori, 30.000 lei, au fost adunati de la oameni, dar nu au mai fost platiti,” arata Petria Doroscan, membru in Comitetul Executiv al Asociatiei de proprietari Marasesti 23.

„Si-a pus termopane pe banii asociatiei,” reclama Marian Sion, tot de la Marasesti 23. „Si-a decontat telefoanele mobile pe asociatie, benzina, pastile de la farmacie. Toate au fost decontate pe asociatie. Isi facea modernizari in apartament tot pe banii oamenilor.”

„Fiscul ne ameninta ca ne executa pe noi, pe locatari,” spune ingrijorat Mihai Benchea, membru in Comitetul Executiv. „Daca eu am platit intretinerea, am fost la zi, de ce trebuie sa ma execute pe mine? Sa-l execute pe cel care nu si-a facut datoria! De ce sunt eu vinovat? In asociatia asta suntem majoritatea pensionari si fara serviciu, altii cu somaj, altii fara.”

Conform raportului de expertiza contabila - judiciara nr. 116/12.05.2014, au fost depistate cheltuieli nejustificate efectuate din incasarile pentru intretinere in valoare de 3.478 lei, reprezentand carburanti auto si servicii de telefonie. Acestea sunt considerate nejustificate, in conditiile in care asociatia nu poseda mijloc de transport si nici nu a prezentat contract de inchiriere, iar facturile de telefonie mobila nu sunt emise catre asociatie, ci pe numele Szasz Valerica. Alte cheltuieli nejustificate efectuate din penalitatile incasate sunt pentru onorariu contabil Marinela Nutu, onorariu mediator si plati efectuate pe baza de dispozitie de plata cu numerar catre terte persoane fizice, cu mentiunea ca reprezinta servicii de curatenie.

Suma totala ramasa nejustificata este de 18.302 lei, iar in ceea ce priveste cheltuielile nejustificate inregistrate in evidenta contabila, in perioada 01.01.2009 - 06.08.2013, acestea sunt in suma totala de 7.214 lei.

Cu privire la raportul cu furnizorii de utilitati, SC Apa Canal a facturat, in perioada 01.03.2011 - 06.08.2013, o cantitate de apa potabila mai mica decat cea inscrisa in fisele individuale privind cotele cheltuielilor de intretinere cu 147 m.c. si mai putin cu 136 m.c. apa canalizata.
Marius Munteanu


Scrie un comentariu
Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

In cazul in care codul nu este lizibil click aici pentru a genera altul.
 
cartierul pantelimon
#9 : 30/06/2014, 21:29
acest baiat de cartier, un infractor cu veleitati prezidentiale, binenteles cu scoala securista, a instalat o casiera cu atestat fals ce se joaca cu un fals si uz de fals, dar daca e recomandata de DPPPP se stie ca e fata corecta sunteti de doamna Nina si de mr miro, deci asociatia e pe maini bune! alcoolul sa curga in vene sau in vine, depinde! Boatca the rules! pt tine prietenar de cartier!!!
Ultima modificare: 01/07/2014, 17:16 - user  
anonimat
#8 : 28/06/2014, 14:20
Catre Anonymous:
Aveti documente ca aceasta Luca a luat 25 0 lei lunar? Dar de ce nu intrebati actualul presedinte de la Asociatia nr.9 - dl. Boatca, care a fost inainte cenzor, ce situatie financiara a preluat de la Nalboc Viorica? El a fost unul din locatari care a dat-o afara cu politia! Nu mai recunoaste ca asociatia a fost preluata cu datorii uriase? Dl. Boatca recunoaste ca a fost prins ca fura apa, la el in casa, la baie nu era contorizata apa? Barfe si minciuni, zvonuri vor exista mereu din partea lui Boatca si acolitilor lui. Din functia de cenzor si-a dat demisia pentru ca lua doar 400 lei si contabila nu i-a permis sa puna pe fluturasii oamenilor cheltuieli nejustificative. A tinut casiera angajata fara carte de munca, iar mai nou, ca ultim racnet, la luna Mai le-a calculat oamenilor care sunt la zi (cu intretinerea) si penalitati de intarziere! Numai in Romania e posibil.
Ultima modificare: 30/06/2014, 16:14 - user  
Anonymous
#7 : 16/06/2014, 21:43
De ce sunt datorii asa de mari, cat ati fost contabil la asociatia 9 URSU si Luca a luat lunar 250 lei fara sa faci nimic si te dai victima sa va fie rusine!
Ultima modificare: 17/06/2014, 12:49 - user  
fraieru
#6 : 15/06/2014, 20:02
am fost si eu la adunarea generala de la asociatia 9. Nu s-a cerut niciun fond de rulment si nici pe fluturas nu am vazut, doar salarii mai mari decat o factura. Vecinul Boatca, dupa ce a descoperit state de plata cu salarii si prime luate de contabila asta Ursu si de fostul presedinte cu administratora care mai era si angajata la Apa Canal si i-a pus in cap. Acu omu e in spital de cat l-au foit cei de la primarie si contabila, care tot nu pricepem ce treaba are ea de se agita asa in asociatia noastra. De ce nu s-au dus cu actele la instanta sa intrebe, ca primaria nu e in stare sa rezolve problema cu pretul la apa.
Ultima modificare: 17/06/2014, 07:40 - user  
Camelia
#5 : 13/06/2014, 14:15
La asociatiile de propritari si pe scari de bloc nu se mai practica afisarea lunara a listei de cheltuieli. La asociatia 35, d-na Aliman factureaza consumurile de apa rece la preturi numai de ea stiute, din citirea fluturasului nu-ti poti da seama nici ce consum ti-a facturat si nici de pret nu ai habar. Cine oare este platit la primarie sa impiedice aceste abuzuri?
Ultima modificare: 13/06/2014, 16:50 - user  
Carmen Silva
#4 : 13/06/2014, 14:06
Articolele publicatiei Onesti Expres, critice la adresa administratiei publice locale, desi sunt bine documentate si argumentate, raman interesante, dar aproape toate fara nicio finalitate. Vezi neimplicarea UAT in rezolvarea caldurii si apei calde, neimplicarea in reducerea pretului apei reci sau mai bine zis acceptarea tacita a cresterii nelegale a profiturilor companiei de apa (vedeti ce s-a intamplat la ANRE-Electrica cu facturarea dubla a certificatelor verzi), starea sistemului de termoficare dupa inghet, factura de achizitie a produselor de la firmele primarului, slutirea copacilor...etc, dar cred ca s-au invatat si ei ca nimic nu se intampla si atunci, conform proverbului...cainii latra, ursul trece! Sa auzim numai de bine! Daca tot s-a muncit si s-au facut investigatii profesioniste, cred ca ar trebui reluate si mers pana la capat, alfel...

Onesti Expres: Speranta in justitie nu ne-o pierdem niciodata.
Ultima modificare: 13/06/2014, 16:50 - user  
proprietarul mitica
#3 : 12/06/2014, 12:19
flota cine a furat-o, domnilor? tot angajatii lui base?
Ultima modificare: 13/06/2014, 11:52 - user  
transparenta
#2 : 12/06/2014, 12:12
aceasi metoda vrea sa o aplice presedintele asociatiei 9, Boatca Marian, care face abuzuri grave. Are drept sprijin pe madam Grava, ce il sfatuieste si l sustine. vrea un fond de rulment pentru a cotiza la ea lunar. Boatca nu a semnat nici un contract si isi exercita functia sprijinit de Grava. El a fost cenzor inainte si acum lumea vrea sa scape de el. Existe doua tabere, oamenii lui Boatca si restul. O contesta pe doamna contabil, nu vrea sa fie deranjat in combinatiile sale cu smechera de Grava!!!!

Onesti Expres: Fondul de rulment e prevazut de lege, dar la final de an trebuie sa vi se spuna ce s-a facut cu el.
Ultima modificare: 13/06/2014, 11:52 - user  
un destept
#1 : 12/06/2014, 10:44
nu mai atacati amaratii de angajati care nu au nici o treaba cu aranjamentele sefilor. Asociatiile astea functioneaza asa de la revolutie, cu aceiasi presedinti, administratori etc., instalati in functii cu stirea sefilor de atunci, care azi, cand sunt luati la puricat de actualii angajati (care nu se duc de capul lor in control) o pun pe contabila disperata dupa muls bani de la asociatii sa atace cu vorbe grele pe cine nu trebuie. Se vede de la o posta ca e montata... de ce nu ataca pe sefii care au instalat-o contabila la 7 asociatii din oras in timp ce altii nu gasesc un singur loc de munca....rusine sa va fie.publicati asta daca sunteti corecti

Onesti Expres: N-am inteles despre cine spuneti ca-s sefii presedintilor si administratorilor de asociatii. Data viitoare cand ne mai spuneti ce sa publicam „daca suntem corecti”, comentariul nu va aparea. Mergeti cu insinuarile in alta parte.
Ultima modificare: 13/06/2014, 11:51 - user  


IMAGINEA SAPTAMANII