Colegiul National “Grigore Moisil” Onesti continua traditia privind descoperirea pasiunii elevilor pentru informatica, organizand a treia editie a proiectului “Ora de programare”. In acest an scolar proiectul a fost extins prin implicarea pe langa elevii colegiului si a elevilor si profesorilor din scolile gimnaziale partenere: Scoala Gimnaziala Nr.1 (prof. Zaharia Dan, prof. Orindaru Maria, prof. Oprea Carmen-Florentina, prof. Aivanesei Cristina, prof. Melinte Mihaela), Scoala Gimnaziala “Ghita Mocanu” (prof. Bargaoanu Otilia, prof. Ghiorghiu Laura-Mihaela), Scoala Gimnaziala “Sfantul Voievod Stefan cel Mare” (prof. Popescu Manuela), Scoala Gimnaziala “Emil Racovita” (prof. Sohodoleanu Aurora, prof. invatamant primar Andrei Simona-Elena), toate aceste institutii scolare fiind din Onesti. Proiectul a fost inclus in evenimentul international Hour of code 2016 iar Romania s-a situat pe locul 2 in Europa ca numar de evenimente inregistrate.
“In total, peste 600 de elevi si 20 cadre didactice s-au implicat in materializarea activitatilor cuprinse in programul proiectului nostru, si tinem sa le multumim partenerilor pentru energia, ambitia insuflata elevilor, pentru rabdarea, sustinerea activitatilor proiectului” a precizat prof. Buzatu Cristina, coordonator al evenimentului. Prof. Melinte Elena-Carmen, coordonator al proiectului, a declarat:
“Obiectivul proiectului a fost ca in intervalul 5-11 Decembrie 2016, in timpul «Computer Science Education Week», cat mai multi elevi sa parcurga un tutorial de pe site-ul ro.code.org., propunandu-ne sa demostram ca programarea este simpla, accesibila si oricine poate invata sa programeze”.
“Ora de programare” s-a finalizat cu obtinerea de catre elevi a diplomei de certificare, aceasta fiind cea care atesta nivelul de intelegere a conceptelor de baza “Computer Science”. Tutorialele ce pot fi accesate in cadrul unui curs sunt disponibile in peste 30 de limbi si se pot parcurge cu sustinerea unui profesor sau chiar individual. Tutorialele sunt gandite in asa fel incat proiectele pot fi desfasurate pe un computer, tableta sau smartphone, cu sau fara acces la Internet. Parcurgerea acestora nu necesita experienta sau cunostinte speciale, deoarece sunt realizate pentru a atrage in principal, persoanele care nu s-au gandit niciodata ca ar putea invata programare.
Locul de desfasurare a activitatilor a fost in laboratoarele de informatica din cadrul Colegiului National “Grigore Moisil” si in laboratoarele si salile de clasa ale scolilor partenere. La sfarsitul derularii acestui program foarte instructiv elevii vor avea cunostinte de baza din domeniile: tehnologie (s-au invatat principalele concepte ale programarii), literatura (s-au creat animatii si povesti interactive care contin personaje, decoruri, naratiune), arte vizuale (s-au creat proiecte care includ elemente din muzica, desen, dans, design), jocuri (s-au creat propriile jocuri pe calculator). “Odata ce o persoana vede propria creatie, este motivata sa invete mai mult. A fost o experienta inedita, pe care speram sa o repetam alaturi de elevii nostri si in anii urmatori”, a mai mentionat prof. Cristina Buzatu, coordonator.
Onesti Expres