Curtea de Conturi a judetului Bacau a facut cunoscut Raportul de audit asupra bilantului contabil si contului anual de executie bugetara, incheiat la 31 decembrie 2013, efectuat la Unitatea Administrativ Teritoriala Onesti. Un prim fapt retinut este ca in situatia financiara anuala nu sunt raportate veniturile de incasat din contractele de inchiriere incheiate cu persoanele fizice din apartamentele ANL si locuinte sociale ci doar sumele efectiv incasate in contul chiriei, ca suma globala la un loc cu veniturile si contractele de concesiuni incheiate cu persoanele juridice, fara a fi creata o evidenta analitica distincta pentru acestea. Raportul mai releva: “Nu s-a urmarit concordanta dintre sumele inregistrate in conturi si sumele reprezentand platile efectuate de catre entitate prestatorilor de servicii de utilitati (gaze naturale, salubritate, apa – canal, energie electrica consumata pe casa scarii si lucrari de reparatii efectuate la sistemul de canalizare al acestor locuinte). Mai mult, incepand cu 1 ianuarie 2014 cheltuielile de intretinere incasate prin casierie de la aceste persoane fizice au fost inregistrate in mod eronat in contul «venituri din vanzari de bunuri si servicii», prin aceste inregistrari contabile fiind majorate nejustificat veniturile realizate de catre entitate din vanzarea de bunuri si servicii in cursul anului 2014. La «Debitori» nu au fost inregistrate obligatiile de plata ale persoanelor fizice cu calitatea de chiriasi in blocurile ANL si in locuintele sociale, pentru recuperarea cheltuielilor efectuate de catre entitate, reprezentand servicii de utilitati prestate de terti… La incasarea veniturilor bugetului local, din verificarile efectuate prin sondaj, a rezultat ca sase contribuabili care au construit cate o locuinta in anii 2013 – 2014, dupa finalizarea si receptia lucrarilor la aceste imobile nu au depus declaratie de impunere la compartimentul de specialitate al UAT Onesti iar nici persoanele cu atributii in domeniu nu au procedat la impunerea din oficiu a contribuabililor pentru venituri in cuantum de 3178 lei. SC Carlaton SA nu a declarat si nu a achitat bugetului local taxa pe teren (de 285,25 hectare), consecinta acestei abateri fiind diminuarea bugetului local cu suma de 9166 lei. De asemenea, valoarea estimata a veniturilor nerealizate de entitate reprezentand taxa de autorizare in constructii este de 8028 lei. S-a constatat ca debite (inclusiv majorari de intarziere), in suma de 26 657 lei au fost scazute din evidenta motivat de faptul ca acestea au apartinut unor veterani de razboi sau sotii de veterani de razboi care au decedat. La Piata Agroalimentara Onesti s-a retinut ca in cazul « taxei de mediu – salubritate» s-a inscris in mod eronat un tarif inferior celui legal, datorat de toti agentii economici chiriasi ai spatiilor comerciale din perimetrul acesteia. Astfel, nu au fost realizate venituri din activitatea serviciului de piete in valoare de 12 305 lei si nu s-a recuperat de la chiriasi plata serviciului de salubritate prestat de «Servsal» Onesti. Referitor la veniturile realizate din vanzarea spatiilor din domeniul privat al municipiului Onesti s-a virat la bugetul de stat 15 la suta din sumele incasate, in loc de 10 la suta (valoarea estimata a viramentelor efectuate eronat fiind de 2508 lei). La inventarierea patrimoniului public si privat al municipiului Onesti nu s-au inventariat debitorii diversi ( ce au active totalizand 3 660 096 lei)”. Estimarea valorii abaterilor constatate arata suma de 4 128 381 lei.
In Raportul Curtii de Conturi a judetului Bacau mai este specificat faptul ca de la mai multe institutii de invatamant preuniversitar de stat din municipiul Onesti nu s-a virat la bugetul de stat contributia la fondul pentru protectia si promovarea persoanelor cu handicap (ce totalizeaza 254, 20 lei). Si la activitatea de achizitii publice s-au constatat cateva nereguli. Astfel, la Primaria municipiului Onesti nu a fost desemnata o persoana cu ducerea la indeplinire a principalelor atributii in aceasta materie si nu s-a intocmit un program anual de achizitii publice. Un capitol interesant este cel privind platile efectuate pentru punerea in executare a hotararilor instantei civile ce privesc dreptul salarial al personalului didactic. Pana la 30 Martie 2015 au fost stabilite sarcini si proceduri pentru remedierea unor deficiente. Se va urmari astfel aplicarea dispozitiilor Codului Fiscal, efectuarea de inspectii fiscale la contribuabilii persoane fizice / persoane juridice in vederea stabilirii realitatii datelor din declaratiile de impunere si cuantumul lor corect, urmarirea contribuabilului in vederea incasarii si respectarii in totalitate a procedurilor fiscale referitoare la executarea silita in vederea colectarii creantelor fiscale si evitarii situatiilor in care acestia se sustrag, se ascund sau instraineaza patrimoniul societatii. Au fost stabilite si unele masuri, pentru unitatile subordonate Consiliului Local, ce au ca termen de realizare data de 31 decembrie.
Ion Moraru
#3 : 04/02/2015, 20:02
#2 : 29/01/2015, 10:24
#1 : 23/01/2015, 11:53